Varasem kogemus turunduses ja personalitöös ning hea suhtlemisoskus annavad suurepärased eeldused tööand brändingu alal edu saavutamiseks. Lisaks sellele on Hannil veel mõned ülitähtsad rollid – abikaasa ja 3 lapse ema. Kõige selle kombineerimine tervisespordi ja enesearenguga lubab elu hoida tasakaalus ning pakkuda hoolivust ümbritsevatele inimestele.
Milline on olnud Sinu teekond Fujitsusse?
Minu üks esimesi töökohti oli EGO krediitkaartide müüja Hanspanga Väikelaenude finantseerimise osakonnas. Väikesest EGO tiimist liikusin peagi telemarketingi. Olen müünud telefoni teel krediitkaarte, pensionifonde, kindlustusi, kodulaenu – sisuliselt peaaegu kõiki pangatooteid.
Tänu headele müüginumbritele ja sellele, et olin õppinud turundust, liikusin klienditeenindusest Hansapanga Eluasemefinantseerimise osakonda turundusspetsialistiks. See oli põnev aeg – Hansapangast sai Swedbank ja mina sain kogeda, kuidas suures organisatsioonis liigutakse ühe brändi pealt teisele.
2009. aastal läksin paljude üllatuse ja hukkamõistu saatel kinnisvarasektorisse, asudes tööle turundusspetsialistina Uus Maa Kinnisvarabüroos. Meenutuseks, et Eestis oli siis “masu” ja kinnisvarafirmad ei tundunud pika perspektiiviga tööandjad. Hiljem vastutasin Uus Maas kogu turundusosakonna töö eest, kuni omanikud pakkusid mulle personalijuhi ametikohta. Selline totaalne kannapööre meeldis mulle väga.
Tänu Swedbanki ja Uus Maa töökogemustele olengi täna Fujitsu Estonias. Kolm aastat tagasi nägin töökuulutust, mis kutsus mind Fujitsusse värbama ja tööandja brändi üles ehitama. Mind kõnetas see väljakutse, sest minu oskused on kombinatsioon personalijuhtimisest ja turundusest. Nende kahe valdkonna abielu peetaksegi tööandja brändinguks. Saatsin avalduse Fujitsusse teele ning osutusin väljavalituks.
Mida oled õppinud ja miks valisid just selle eriala?
Olen õppinud Eesti Maaülikooli Agronoomiateaduskonnas põllumajandussaaduste tootmist ja turustamist ning hiljem Majandusteaduskonnas turundust ja juhtimist. Turundus ja turustamine kõnetasid mind juba keskkooli ajal. Mäletan oma koolipäevikud, mis olid nagu kaunilt kujundatud pildiraamatud. Tunniplaanide ja kodutööde vahele oli kleebitud erinevaid reklaame ja hüüdlauseid. Lõikasin kõik visuaalselt ägedad ning kaunid reklaamid ajakirjadest-ajalehtedest välja ja kleepisin päevikusse.
Kui Sa vaatad tagasi oma kooli- ja ülikooliajale, siis mida soovitaksid praegu enda nooremale minale?
Kõik valikud ja tegemata jätmised on tehtud tookordsete teadmiste ja kogemuste juures. Ma ei kahetse midagi, elan oma elu rõõmuga ning täiel rinnaga.
Millised on Sinu peamised tööülesanded? Milline näeb välja päev tööl?
Suures plaanis jagunevad tööülesanded kaheks: Fujitsu Eesti ja Soome juhtide toetamine värbamises ning Fujitsu Estonia kui väga hea tööandja kuvandi kasvatamine sihtgrupi hulgas.
Minu töö sisu on mulle mega-põnev! Päevad jagunevad selliste tegevuste vahel nagu inspireerivad ja arendavad vestlused kolleegidega, uue profiiliga töökuulutuste kirjutamine ja reklaamimine, karjäärinõustamised, tööandja brändingu strateegia koostamine ning elluviimine ning ka erinevate seminaride läbiviimine.
Hetkel on mu laual norra-, saksa- ja taanikeelsete IT-kasutajatoe agentide, IT-projektijuhi, Persona meeskonnajuhi ja HR arenduskonsultandi värbamised. Korraldan seminare Fujitsu Estonia brändisaadikutele, viin läbi avaliku esinemise töötubasid meie töötajatele. Esinemisoskusi on vaja selleks, et ülikoolides oma tööd või eriala põnevalt tutvustada.
Seoses Fujitsu globaalse brändiuuendusega on praegu käsil ka meie kohaliku tööandjabrändi visuaalide uuendus.
Mulle tõesti meeldib minu töö.
Millised isikuomadused ja erialased oskused on Sinu töös kõige olulisemad?
Ma ei üllata vist selle vastusega, aga see on suhtlemisoskus suure algustähega. Suhtlemisoskus, mis minu jaoks tähendab koostööle ja tulemustele orienteeritud vestlusi, paindlikust ja mõistmist erinevate osapoolte vahel ning inimlikku heatahtlikkust ja sõbralikust.
Lisaks pean oluliseks töökust, aga sealjuurest arukat lähenemist töötegemisele, et läbi ei põleks. Usaldusväärsus on samuti oluline, ilma selleta on keeruline seda tööd teha.
Erialaselt on abiks oma valdkonna oskused – värbamine ja turundus. Need kaks käivad maailma HR-maastikul käsikäes. Konkurents parimate tööturule sisenevate ja juba kogemustega spetsialistide üle läheb iga aastaga aina tugevamaks.
Meediaruumis levib niikuinii tööandjate kohta igat tüüpi infot, mis loob kuvandi organisatsioonist kui tööandjast. Organisatsioonidel on mitte lihtsalt soovitav, vaid äriliselt oluline juhtida seda infot, mida avalikuses neist teatakse ja räägtakse. Ettevõtte töötajatelt ehk brändisaadikutelt ning avalikest kanalitest saadava info põhjal otsustavad tippspetsialistid, kas nad kandideerivad sellesse ettevõttesse tööle. Sestap ongi tööandja bränd ja laiemalt kogu ettevõtte turundus muutumas asendamatuks äristrateegia loomisel ning elluviimisel.
Kui Sul oleks üks supervõime, mis Sind su töö juures aitaks, siis mis see oleks ja miks?
Minu 9-aastane poeg on küsinud seda korduvalt ja pettub iga kord minu vastuses. Vastus küsimusele on: väga hea kirjakeele oskus. Läbi kirjutamise suhtleme avalikusega ja meie sihtgrupiga tööjõuturul töökuulutuste, reklaamide, kodulehe tekstide, sotsiaalmeedia postituste vormis. Seetõttu pean seda oskust oluliseks.
Mis on Su lemmik tööriist, ilma milleta Sa ei oleks nõus oma tööd tegema?
Kvaliteetne sülearvuti koos korraliku kontoritarkvaraga. 🙂
Inimesed õpivad erineval viisil,erinevas keskkonnas ning tempos. Kuidas Sina kõige paremini õpid?
Olen õppinud läbi eduelamuste, läbikukkumiste ning vahel, kui hästi läheb, siis tänu raamatutele ja eeskujudele.
Kolmele lapsele eeskujuks olemine õpetab ka palju. Seejuures mulle näib, et esimesel 30 eluaastal m ei õppinud pooltki nii palju, kui need aastad, mis ma emana olen elanud.
Olen arvamusel, et tegelik areng ei toimugi üldjuhul meeldivates olukordades, raamatut lugedes või joogamatil mediteerides. Päris õppetunnid tulevad hoopis keerulistest või konfliktsetest situatsioonidest, kus koged frustratsiooni, pettumust või viha ning püüad siis teha valiku, mis on kõigile tulemuslik, sealhulgas sulle endale.
Mis valdkonnas ennast viimasel ajal täiendanud oled ja miks?
Kui tööst rääkida, siis loomulikult minu erialases valdkonnas – värbamine ja tööandja bränding. Ma tahan ja pean ajaga kaasas käima. Kui ma seda ei teeks, siis peaksin kohvrid pakkima, sest vana rasva pealt ei ole võimalik liugu lasta nii kiiresti muutuvas valdkonnas. Inc.Magazine, personaliuudised.ee, HR Grapevine ning eesti brändingu- ja tööportaalide uudiskirjad pakuvad head lugemist.
Isiklikus elus on mind juba pikemat aega kõnetanud enese arendamine teadlikuks inimeseks. Inimeseks, kes juhib oma emotsioone ise, mitte ei lase emotsioonidel end juhtida.
Lõppev 2021. aasta on olnud muutusterohke. Millised taipamised ja tarkuseterad Sa sellest spetsialisti ja inimesena kaasa võtad?