Analüütik vastutab kogu projekti käigus loodud funktsionaalsuse eest, et see vastaks kliendi nõuetele. Analüütiku ülesanne on selgeks teha, mis tulem peab projekti lõpuks valmis olema ja millised dokumendid on vaja kliendile esitada. Analüütik loob erinevatest materjalidest ja eri kanalitest tulevast sisendist, mille hulgas on ka palju “müra”, selge ülesande arendajatele ja samas ka selge ülevaate tellijale.
Analüütiku roll algab juba hankesse mineku otsusest, kus kaalume, kas see töö on meile sobiv. Pärast hanke võitu on esimene asi saada skoop paika – kaardistada nõuded, nõuete pealt kasutuslood, andmemudel, kasutajaliidese vormide hulk ja keerukus, erinevad liidesed, vajadusel ka teistest süsteemidest andmete ületoomine jms.
Mina kirjutan analüüsi esmajärjekorras enda arendajate jaoks – et neil oleks sellest kasu. See aga tähendab, et analüüs on kohati väga tehniline. Kui klient ei ole infosüsteemide tellijana veel nii kogenud, teeme temaga analüüsi koos-lugemist, kus ma veendun, et klient päriselt ka saab aru, mis seal kirjas on.
Dokumentatsiooni struktuuri loomisel võtan eeskuju sellest, missugust analüüsi klient on harjunud lugema. Nii on tal lihtsam ka loodavat sisu mõista. Analüüsi kirjutamisega paralleelselt olen tavaliselt koostanud ka klikitava prototüübi, mis annab kliendile nö. käega katsutava nägemuse loodavast lahendusest ja maandab hilisemaid riske nõuete mitmeti tõlgendamise osas.
Suuremad arendusprojektid jagatakse tükkideks ning analüüs ja arendus liiguvad omavahel ühe sammu võrra nihkes – ühe etapi arendus käib samal ajal, kui järgmise jaoks tehakse analüüsi. Analüütik osaleb projektis selle algusest kuni lõpuni.
Kui projekti alguses on rõhk rohkem kliendiga suhtlemisel ja analüüsi kirjutamisel, siis projekti edenedes tuleb palju suhelda ka arendajate ja testijatega. Projekti lõpus valideerib analüütik kõik selle, mis me kliendile üle anname, et nõuded oleks täidetud.