Tarkvararobot Fujitsu raamatupidamises
Tarkvararobotite pakkujana kasutame neid Fujitsus ka ise oma töö lihtsustamiseks.
Esimene näide puudutab raamatupidamise tööd.
Vajadus: Iga kuu lõpus on 5 päeva jooksul vaja provisjonina registreerida väljateenitud tulud, mida ei saa veel arvena vormistada, ning kulud, mille eest arved ei ole veel laekunud. Iga osakond või üksus koostab nende kohta Exceli tabeli, saadab selle kinnitamiseks üksuse juhile ja seejärel sisestab raamatupidamine kõik need tabelid finantstarkvarasse, mis meie puhul on SAP.
Eestis asuv finantsteenuste osakond teeb seda kõigi Fujitsu Euroopa riikide ettevõtete jaoks. Iga kuu lõpus tuleb SAPi sisestada keskmiselt 900 Excelit, igaühes neist võib olla paar rida või mitusada rida. Ühe tabeli käsitsi sisestamisele kulus 5-10 minutit, mis on ligikaudu 100 tundi tööaega kuus. Kontrollerid tegid seda iga kuu lõpus õhtuti ja öösiti vahetustega.
Lahendus: Tarkvararoboti ülesanne on võtta Exceli tabel ja panna see SAPi. Robot ühendab SAPi, Exceli ja Outlooki. Suurema jõudluse saavutamiseks on samaaegselt töös 2 robotit.
Võit: Oleme kaotanud alalise kuulõpu stressi ja ületunnid. Kontrolleritel on nüüd aega hoolikamalt tegeleda olukordadega, mis vajava inimese sekkumist – ka neid on endiselt palju.
Ühtegi töökohta roboti rakendamise tõttu ei kaotatud, küll aga suudame pakkuda kiiret ja kvaliteetset teenust kõigile Fujitsu Euroopa ettevõtetele.
RPA Fujitsu uute hankijate registreerimisel
Teine näide puudutab Fujitsu uute hankijate kinnitamist ja lisamist finantstarkvarasse.
Vajadus: Suure ettevõttena on meil kindel protsess iga uue hankija kontrollimiseks ja registreerimiseks enne, kui saame koostööd alustada ja arveid vastu võtta. Iga töötaja, kel tekib vajadus midagi osta hankijaks registreerimata ettevõttelt, peab täitma taotluse vormi uue partneri andmete ja eeldatavate tehingute iseloomu kohta. Kui hangete osakond on taotluse kinnitanud, läheb selle kohta e-kiri hankijatega tegeleva raamatupidaja postkasti ning raamatupidajal tuleb taotluses sisalduvad andmed käsitsi kanda SAP programmi. Andmeväljasid on üle kümne ja nende juures ei tohi esineda vigu. Näiteks IBAN ja VAT numbrid peavad olema täpsed ning ka tühiku või kooloni ekslik kopeerimine tekitas tõrke. Kui taotluse esitaja soovis sama hankija teenuseid osta mitmes riigis, tuli see sisestada iga riigi jaoks eraldi. Peale sisestuse tegemist oli vaja saata taotlejale e-posti teel kinnitus.
Lahendus: RPA abil on uute hankijate andmete sisestamine SAPi automatiseeritud. Tarkvararobot võtab kinnitatud taotluse ja sisestab sellelt kõik vajalikud andmed vastavatele väljadele SAPis, vajadusel tehes seda mitme riigi jaoks. Seejärel saadab robot taotlejale e-kirja kinnitusega hankija registreerimisest.
Võit: Protsess on nüüd kordades kiirem ja näpuvead on välistatud. Ka ei ole enam muret, kas kõik kinnituskirjad on ikka välja saadetud. Taotluse esitaja jaoks vähenes ooteaeg, sest nende sissekannete tegemine ei olnud raamatupidajale esmase tähtsusega ülesanne ning võis kiiremate tööde tõttu ootele jääda.