Tavaline kasutajatugi käib telefoni teel või siis mitte nii kiiretes küsimustes e-posti vahendusel. Kuid alati pole see parim lahendus. Kasutajate mured korduvad pidevalt ja pole mingit põhjust lasta neid lahendada teistel inimestel, kes peavad tegema rutiinset, korduvat tööd. Kõike seda teevad hoopis kiiremini ja paremini robotid.
Masinad klienditeeninduses pole midagi väga uut. Juba aastakümneid on olnud olemas nende eelkäijad – kõnekeskused. Mäletate ju küll – helistad klienditeeninduse numbrile, palutakse valida erinevaid numbreid, et oma probleemi täpsustada (näiteks “vali 1, kui soovid lepingutega seotud küsimust lahendada, vali 2, kui on tehniline probleem” jne). Tehisintellekti, vestlusrobotite ja masinõppe ajastul on kõik see loomulikult kasutatav ka kliendiküsimuste lahendamisel ja hoopis lihtsamal, tavalise inimkõne kujul.
Moodne kasutajatugi kasutab lahendusi, kus klient tuntakse ära tema hääle järgi. Üks lihtne lahendus on näiteks oma salasõna uuendamine. Kui tavalises kõnekeskuses tuleb kasutaja tuvastada mingite muude näitajate järgi (näiteks see, kas ta helistab oma töötelefonilt või ütleb oma lemmiklooma nime või sünniaja), siis häältuvastusega on asi lihtne – masin juba teab, kes helistab ja ainult küsimise peale, kas parooli saaks uuendada, tehakse see kohe ära. Aja kokkuhoid on suur.
Virtuaal-assistent oskab ka leida lahenduse, kui näiteks kasutaja e-post ei võta enam kirju vastu – vaid vastav küsimus vestlusaknas ja vastuseks saadab masin, mis on meilide mittesaabumise tegelikuks põhjustajaks. Selleks pole jällegi inimese abi vaja, pilveteenuses on võimalik vastava tarkvaraga kliendi probleem kohe kindlaks teha.
Näiteks kui tegemist on kasutaja meilipostkasti mahu täis saamisega, võib virtuaalassistent ise ka meilimahtu juurde anda. Jällegi pole klienditeenindaja abi vaja – päris inimene saab tegeleda samal ajal keerulisemate, mittestandardsete probleemidega.