Fujitsu Estonia värbamisspetsialist Hanni Tomingas on AI (Artificial Intelligence e. tehisintellekti) näol leidnud endale töös tõhusa abilise.
Järgnevas loos jagab ta oma kogemusi sellest, kuidas seda uudset töövahendit värbamisel kasutada. Hanni väidab, et sellest on saanud tema isiklik assistent, mis lihtsustab protsesse ja säästab aega.
Esimene kokkupuude AI-ga oli reklaamikampaania korraldamisel praktikantide värbamiseks. Kasutasin selleks tööriista Writesonic. Kõrvalmärkusena lisan, et valisin enda vajadustele kõige sobivama tööriista sellest nimekirjast.
Koostöö Writesonic´uga oli sujuv, kiire ja põnev. Writesonic pakkus mulle erinevat tüüpi atraktiivseid hüüdlauseid Facebooki, Instagrami ja Linkedini reklaampiltidele, täpsustavaid sõnumeid sotsiaalmeedia reklaamide alla lisainfona, tujukujusid ja hashtag´e. Dialoog Writesonic´uga andis mulle võimaluse põrgatada ideid ja otsustada parimate sõnumite kasuks. Oluline on täpsustada, et sisendi Writesonic´ule andsin mina. Sisendi all pean silmas värbamissõnumi vundamenti: ootused kandidaadile, väljakutsed, organisatsiooni kulutuur, meeskonna eripära ning väärtuspakkumine. Sellisel moel aitas Writesonic genereerida sõnumeid, mis on tõesed ja konkurentidest eristuvad. Kampaania tulemused ületasid ootusi ja ettevalmistusprotsessis aitas Writesonic tundides aega säästa.
Teine võimalus AI kasutamisel on värbamisega seotud e-kirjade koostamine. Siin on AI kasutusväli meeletult lai alates esmasest kontaktivõtust, vahepealsest suhtlusest, vestlusele kutsest ja lõpetades erinevat tüüpi eitavate vastuste koostamisega. Seekord kasutasin ChatGPT-d. Olin meeldivalt üllatunud, kui ChatGPT pakkus minu juba olemasoleva kandidaadisõbraliku e-kirja jaoks veelgi paremat versiooni.
Päris hea tunne on nüüd kandidaadile saata e-kirja, kus on niivõrd sõbralik ja julgustav info intervjuule tulemiseks. Teadmiseks, et AI saab e-kirjade sisu, teemat ja palju muud pakkuda kandidaadi profiili järgi. See tähendab, et AI aitab luua e-kirju, mis kõnetavad kirjasaajat. Kõrvalmärkusena lisan, et AI saab aidata ka keerulisemate telefonikõnede planeerimisel, pakkudes võimalusi sõnumi edastamiseks. Kui värbajale on eitavate telefonikõnede tegemine väljakutse, siis AI aitab pakkuda sõnumit, mida kuuldes kandidaadid tunnevad end väärtustatuna ja austatuna isegi siis, kui nad eitava vastuse saavad.
Minu laual on olnud ka töökuulutuse koostamine profiilile, mida varem ei ole meie organisatsioonis olnud. Märgin ära, et iga töökuulutuse (nagu ka kampaania) koostamisel tuleb AI-le antav sisend värbamisjuhilt ja värbajalt. Antud juhul oli AI mulle ja värbamisjuhile abiks, et koostada esmane profiil nõudmiste ja ootustega.
Muide, AI lisas ka väärtuspakkumise, aga seda ma ei kasutanud. Tegemist oli tüüpilise pakkumisega: sõbralik tiim; avatud töökulutuur; põnevad väljakutsed. Andsime AI-le ette meie organisatsiooni kultuuri ning väärtuspakkumise ja selle põhjal valmis meie ettevõttele omane töökuulutus.
AI tööriistad aitavad pakkuda värbajale erineva tonaalsusega töökuulutusi, kuid meid konkurentidest eristava sisendi annab AI-le meeskonnajuht või värbaja. Mina olen mõnikord enne värbamiskampaania või töökuulutuse kirjutamist viinud meeskonnas läbi miniuuringu, mis annab sõnumite koostamiseks väärtuslikku sisendit. Tiimilt saadud vastuste abil saab AI genereerida töökuulutusi, mis kõnetavad tulevasi talente.
Kokkuvõttes on AI võimas tööriist värbamisturunduses. See aitab värbajatel luua töökuulutusi, e-kirju ning sotsiaalmeedia hüüdlauseid ja kampaaniaid. Kuigi AI toimib suurepärase assistendina, on oluline mõista, et AI ei saa asendada inimestevahelist suhtlust ja otsustamist. Värbajatel soovitan AI-d kasutada abivahendina, mitte asendajana, ning läheneda sellele kriitiliselt. Kasutades AI-d ja ühendades seda omaenda kogemuste ja ekspertiisiga, saab protsesse optimeerida, säästa aega ja meelitada talente konkurentsirohkel tööjõuturul.