Kaasaegse ERP süsteemi kaudu on Sul alati saadaval kvaliteetsed reaalaja-andmed efektiivsete ja kasumlike juhtimisotsuste tegemiseks üha napimate ressursside – energia, tooraine, tööjõu – kasutamise osas.
Sobiv ERP, kompetentne partner ja kvaliteetne juurutus annavad Sinu ärile vastupidavuse ja paindlikkuse, et edukalt tegutseda muutlikes oludes
Vananenud või üldse puuduv ERP süsteem tähendab piltlikult, et sõidad pimedas ilma tuledeta!
- Kas tead täpselt, milline projekt on kasumlik ja milline mitte, ning kuidas järgmisi pakkumisi hinnastada?
- Kas töötajad kulutavad aega andmete otsimisele ja sisestamisele?
- Kas teete käsitsi tegevusi, mida on võimalik kasumlikult automatiseerida?
- Kas tead, millises protsessis raisatakse ressursse, kus on kokkuhoiu kohad?
- Kas Sul on usaldusväärne alus prognooside tegemiseks?
- Kas Sul on käepärast ülevaade lepingutest, tarnekohtustustest ja tähtaegadest?
- Kas tead, kui suure osa oma tootmispotentsiaalist tegelikult ära kasutad?
- Kas Sul on projektide planeerimiseks olemas täpne info ressurssidest: toormaterjalid, tootmisvõimsused, tööjõud?
Sobiva ERPi abil on Sul:
Ülevaade oma äri ressurssidest
Millised tootmisvõimsused, materjalid, tööjõud ja raha on ettevõtte käsutuses.
Ülevaade kohustustest
Jooksvate ja eelseisvate tellimuste mahud ja ajastus, tulevased finantskohustused ja nende katmiseks vajalikud rahavood.
Võimas vahend info liikumise juhtimiseks
IT/OT-süsteemide kese, mis paneb paika osakondade efektiivse suhtluse ja infovahetuse protsessid ning tagab juhtkonnale reaalaja andmed otsuste tegemiseks.
Tõhusat ajakasutust toetav süsteem
Protsesside automatiseerimise kaudu väheneb käsitöö ja kaovad dubleerivad, aega raiskavad tegevused.
Alus prognooside tegemiseks
Kogutud ja süstematiseeritud andmed võimaldavad mõista oma äri trende, näha protsessides toimuvaid arenguid ja ennustada klientide ostukäitumist, et saaksid teha proaktiivseid, andmetel põhinevaid otsuseid.
Võimalik liikuda pilve
Pilve- ja hübriid-IT lahenduste kasutamine annab skaleeritavuse ja kõrge turvalisuse Sinu äri puudutavate andmete käsitlemisel.
Millega riskid, kui ettevõttes puudub tänapäevane ERP?
Ingrid Joost
Fujitsu Estonia digitransformatsiooni valdkonna juht
Vananenud ERP ei ole ettevõttele pelgalt ebamugavus, mida õigustavad madalad kulud ja mida kompenseerib töötajate käsitöö. See on reaalne äririsk.
Vananenud ERP on ärile otseseks ohuks mitmel moel:
Uuem riistvara ei suuda suhelda vana ERPiga
Võib tekkida olukord, kus teie uus riistvara ja selle operatsioonisüsteem ei toeta 10 – 15 – 20 aastat vana ERPi. See tähendab, et ühel päeval ettevõtte infosüsteem enam ei tööta. Ei ole ülevaadet protsessidest, ei saa tellimusi vastu võtta, arveid teha jne. Kõike seda tuleb teha käsitsi, mis aeglustab või halvab toimimise täielikult.
Iga muudatus ohustab kogu süsteemi
Pole võimalik kasutada uuemaid low-code lahendusi või teiste partnerite poolt valmistehtud äppe. Ka väikesed muudatused tuleb tellida eriarendusena ja maksta juurde nö. vana asja lappimise eest. On väga suur risk, et iga järgmine eriarendus läheb konflikti mõne eelmisega ja halvab kogu süsteemi töö.
Tootmises tekkivate andmete kaotus
Tootmises kasutatavad seadmed on sageli uuemad kui teie ERP ja neid ei ole võimlik vana ERPiga liidestada. Tootmisest kogutakse sisendit manuaalselt, selle käigus võivad tekkida vead ja suur osa andmetest läheb kaotsi. Nii jätate end ilma väärtuslikust infost, mis aitaks pakkumisi täpsemalt hinnastada või põhjendatud mõõdikuid seada.
Küberturvalisus
Igal tarkvaral on tootja poolt määratud mõistlik eluiga, mille jooksul seda toetatakse, parandatakse vigu ja tagatakse turvalisus. Kui see periood on läbi, ei võta tarkvara tootja enam kohustust uute turvariskidega sammu pidada. Nii olete rünnakute suhtes vähem kaitstud.
Aegunud, ebaefektiivsete protsesside järgimine
Tõenäoliselt järgite tänaseni seda rutiini, mis oli hea teie ERPi juurutamise ajal kümnendite eest, sest protsessid on kirjeldatud tollase parima teadmise kohaselt. Kas see vastab praegusele ärile, praegustele oludele ja võimalustele? Võibolla olete automatiseerinud nüüdseks tarbetuid tegevusi?
MS D365 Business Centraliga kontrollid äriprotsesse:
Raamatupidamine
- Rahavoogude prognoos
- SEPA pangaliidesed
- Maksete-laekumiste automaatne sobitamine
- Sularaha haldus
- Pangakontode haldus
- Põhivarad
- Põhivarade asukohad ja vastutajad
- Põhivara kindlustus ja hooldus
Ostujuhtimine
- Ostupakkumised, lepingud, tellimused ja arved
- Ostutagastused
- E-arvete käsitlemine (Omniva/Fitek/Telema)
- Arvete digitaliseerimine (OCR)
- Ostuarvete kinnitusringid
- Ostuinimeste defineerimine
- Pakendiaktsiisi arvestuseks andmete koondamine
Finantsjuhtimine
- Kontoanalüüsid ad-hoc finantsaruandluse loomiseks
- Eelarvestamine
- Kulude periodiseerimine
- Seadistatavad analüütilised tunnused
- Valuutade kasutamine, automaatne kursside import
- Intrastat aruanne
- Käibemaksu deklaratsioon
- VIES (VD) aruandlus
- Viivisarved
- Konsolideerimine
Ladu ja varude haldus
- Varude planeerimine
- Komplekteerimine
- Riiulite haldus
- Inventuur
- Kaupade analüüsid
- Virtuaalsed laod
- Asenduskaubad
- Kaupade andmebaas ja ristviited
- Partiid, seerianumbrid ja säilivusajad
Ärianalüüs
- Valmis PowerBI aruanded
- Valmis andmelaolahendus
- Otsuste toetamise metodoloogia (Kimball)
- Kliendipõhised aruanded
- Lihtne liidestus teiste analüüsi tööriistadega
Tootmine
- Tootmise prognoosimine
- Tootmise planeerimine (sh. visuaalne planeerimine)
- Ressursside ja materjalide planeerimine
- Tootmistellimused
- Tootmiskomplektid, retsetid, versioonid
- Marsruudid, töökeskused, masinakeskused
Projektijuhtimine
- Projekti eelarvestamine
- Ressursside planeerimine
- Tööde registreerimine
- WIP arvestus
Müük ja teenindus
- Müügipakkumised, hinnakirjad, tellimused ja arved
- Ettemaksuarved
- Tagastused
- Klientide ja dokumentide haldus otse Outlookist
- Alternatiivsed lähetusaadressid
- Hoolduspakkumised, -lepingud, -tellimused ja -arved
- Hooldusülesanded, hooldustahvel
- Perioodiline hooldus
- Hooldusüksused ja asendusseadmed
Kuidas toimub MS D365 Business Centrali kasutuselevõtt?
MS Dynamics 365 Business Central on standardiseeritud tarkvara, mille kasutuselevõtt ei piirdu siiski vaid konto avamisega. Tarkvara nõuab alati seadistamist ja kohandamist teie ettevõtte jaoks. Sageli on vajalikud ka arendused või partnerite äppide lisamine. See on protsess, mis võtab aega paarist kuust kuni aastani, keskmiselt 6-8 kuud.
Juurutusprojekti õnnestumine nõuab tihedat koostööd juurutuspartneri ja kliendi võtmeisikute, eriti peakasutaja vahel. Juba juurutust planeerides peab arvestame nende inimeste ajalise panusega lähteinfo jagamisel, nõuete ja vajaduste kirjeldamisel ning loodava lahenduse testimisel.
Samuti on vajalik jagada infot kliendi organisatsioonis, et kõik ERPiga seaotud inimesed oleksid informeeritud ja kaasatud. See eeldab juhtkonna ja omanike selget toetust.
Mida kliendid ütlevad?
Vaadates oma kolleegidele rahandusosakonnas silma, olen märganud, et nende silmad ka rohkem säravad, sest uus platvorm on rohkem inimesele suunatud kui varasem. Üks asi, mida paljud ehk ei teadvusta, on see, et majandustarkvara peidab meeletus koguses olulist infot, aga seda kasutatakse väga vähe.
Et seda saaks kasutada suurandmete analüüsimiseks, trendide prognoosimiseks jne, peab kogu info liikumine olema digitaalne ja erinevate moodulite vahel kiiresti liigutatav. Usun, et ülikoolis on need eeldused täna loodud, et seda tarkust hakata ära kasutama.
Tauno Tuisk, TalTechi finantsdirektor (kasutusel MS Dynamics NAV)
Business Central on võimaldanud meil suure osa liikmete teenindusest digitaliseerida. Suurim väärtus on see, et kõik asjad jooksevad kokku ühte süsteemi ja kõigil osapooltel on reaalajas juurdepääs teabele.
See on aidanud meil oma tegevuse ümber kujundada ning töötajatel keskenduda paberimajanduse asemel rohkem tegevustele, mis teenivad liikmete huve. Me võime juba täna öelda, et Business Central aitab meil kiiremini saavutada oma kasvueesmärke.
Kerti Kuškis, Põllumeeste ühistu KEVILI raamatupidaja (kasutusel MS D365 Business Central koos veebipõhise iseteenindusplatvormi ja elektrooniliste veoselehtede süsteemiga Waybiller)
Tänu automatiseeritud protsessile vähenes palgaarvestusele kuluv aeg ja võimalike vigade tekkimise risk. Töötajaga seotud dokumentide ja andmete haldamise ja säilitamise töövoog sai täiustatud ning paranes andmete säilitamise kvaliteet.
Aruandlus on mitmekülgne, saad kasutada erinevaid dimensioone. Kiirelt saan ülevaate palgakuludest. Meeldib programmi kasutamise mugavus. Kes on varem kasutanud mõnd lihtsamat programmi, siis neile võin öelda, et karta pole põhjust!
Rita Pukk, TalTechi spordiklubi raamatupidaja (kasutusel MS Dynamics NAV Palga- ja personalimoodul)
Suurim muutus, mis juurutusest alates on saavutatud, on üleminek täielikult paberivabale raamatupidamisele. Tänu e-arvete teenuse integreerimisele ei liigu Baltic Agros enam arveid paberil. Arendatud on NAV-i liides klientide ja hankijate iseteeninduskeskkonnaga, mille kaudu saavad nad tellimusi teha ning pakkumisi, lepinguid ja tarneid jälgida. Seejuures iseteeninduskeskkonna kasutajad ei ole NAV-i kasutajad ega vaja NAV-i litsentsi.
Automatiseerimise tulemusel on kadunud inimlikud näpuvead ja kasutajad kiidavad just kiiret ja lihtsat ligipääsu dokumentidele, mida me varem salvestasime erinevatesse folderitesse. Kokkuvõttes on ettevõte võitnud hinnanguliselt ühe inimese töökoha. Oleme tulemustega väga rahul.
Marina Savitskaja, Baltic Agro finantsjuht (kasutusel MS Dynamics NAV 2017 versioon)
Kasulikud artiklid meie blogis
Kas MS D365 Business Central aitab lahendada Sinu äri väljakutseid?
Meie äritarkvara spetsialistid kuulavad ära Sinu ettevõtte eesmärgid ja annavad nõu optimaalseima lahenduse leidmiseks, mis toetab äri arengut.
Esmane konsultatsioon on tasuta ja ei kohusta millekski.
Jäta lihtsalt oma kontaktid ning me võtame Sinuga ühendust!
Iveri Marukašvili
ERP projektijuht
iveri.marukasvili@fujitsu.com
+372 5770 5338