Ingrid Joost-Vermeiren täidab Fujitsus kahest rolli, olles ERP tiimijuht ja digitransformatsiooni teenuste valdkonnajuht. Enne seda tegutses Ingrid ligi 13 aastat iseseisva konsultandina, aidates kohalikel ettevõtetel äriprotsesse optimeerida ja digitaliseerida. Ingrid on olnud ka koolitaja ja töötanud ülikoolides, näiteks TalTechis ning Tallinna Tehnikakõrgkoolis.
Kuid iga asi ammendub. Seetõttu otsustas Ingrid kannapöörde kasuks ja liitus mullu augustis Fujitsuga. Olles andnud soovitusi, kuidas äri digitaliseerida ja tulevikuettevõtteks muutuda, tahtis ta lõpuks olla ise see, kes lahendusi ellu viib ja tulemust näeb. Täna jagab Ingrid oma teekonda Fujitsus: näpunäiteid, mis aitavad tal juhina saavutada häid tulemusi, mis kasu on ettevõtetel digitransformatsioonist ja milline on Fujitsu teenuste tulevik.
Ingridi töö ERP tiimijuhi ja digitransformatsiooni teenuste valdkonnajuhina seisneb Microsoft Dynamics 365 Business Central meeskonna juhtimises ja uute ärisuundade arendamises, et edendada ettevõtete digitransformatsiooni. “Meie eesmärk on oma toodete kaudu luua võimalused, et ettevõtted saaksid kiiremini ja väiksema vaevaga võtta kasutusele digitaalseid lahendusi ja muutuda tugevamaks. Tooteportfelli arendamiseks on uue äri rajamisel minu töös väga suur kaal.”
Valdkonnajuhi vaates on fookus tootearendusel ja sellel, kuidas digitransformatsioon ja uued ärisuunad haakuvad meie senise portfelliga. Ingrid selgitab: “Praegune toode on mõeldud keskmise suurusega ja väikeettevõtetele, aga uus siht on suurtele organisatsioonidele suunatud standardtoote SAPi turuletoomine. Samuti plaanime tootevalikut täiendada robotlahenduste ja lihtsamate arenduslahendustega, mis võimaldavad ERP majandustarkvara klientidele kiirelt lisafunktsionaalsusi luua.
Ingrid rõhutab, et ajaplaneerimine on tema enese töös vaat et kõige olulisem: “Pean alati hoolikalt planeerima, et kõik asjad saaks tehtud. Näiteks mõtlema, millal on vaja uusi ärisuundi arendada, millal jällegi ERP või Business Central meeskonda töös aidata.”
Ingrid avaldab, et ülesannete rägastikus toimetulekuks on tal omad nipid. “Planeerimine on äärmiselt tähtis ja õnneks olen selles väga hea. Oluline on ka seada prioriteedid vastavalt sellele, missugust väärtust tegevused loovad. Mina lähtun lean-meetodist, mis aitab filtreerida, mis on väärtuslik, mis on raiskamine. Eesmärk on vältida raiskamist ja keskenduda vajalikule. See aitab kindlasti suure töömahu juures paremini toime tulla ja olla efektiivsem. Isikuomadustena tulevad kasuks minu kiire mõtlemine, paindlikkus ja analüütilisus.”
Ingrid räägib lähemalt põhimõtetest, millest ta meeskonna juhtimises lähtub. “Mulle on tähtis väärtustada kõiki tiimiliikmeid, neid toetada ja tunnustada. Inimesi tuleb motiveerida kas või väikeste edusammude korral. Tihti unustatakse tagasisidet anda, kui miski hästi läheb, seepärast on ka väikeste edusammude eest kiitmine oluline. See on eriti tähtis, kui meeskonnal läheb halvasti või majandustulemused on kehvad. Ka siis tuleb leida head ja anda positiivset tagasisidet,” tõdeb Ingrid.
Hea juhi juures hindab Ingrid pädevust ja suhtlusoskust. “Juht peab tundma nii oma valdkonda, klienti kui ka inimesi. Tuleb väärtustada erinevaid inimesi ja olla tolerantne kõigi suhtes. Selle võti on suhtlemisoskus. Tunnistan, et ka meie meeskonnas saab seda veelgi parandada,” möönab ta.
Ingridi sõnul on hea koostöö aluseks inimeste kuulamine, probleemide märkamine ja positiivse kaudu motiveerimine. “Meie tiimis loob sünergia avatus ja suhtlus. Me julgeme rääkida, muresid ja probleeme arutada. Kui midagi on valesti, ei otsi me süüdlast, vaid tunnistame viga, teeme järeldused ja läheme edasi. Kõik eksivad, keegi pole perfektne. Seetõttu tuleb eksimist ja vigadest õppimist lubada. Vigu ei tohi karta, asjad tuleb läbi mõelda ja mitu korda proovida. Vigadest õppimise mõtteviis loob meeskonnas kindlust,” ütleb ta.
Ingrid selgitab, mis on õigupoolest digitransformatsiooni teenused ja mis väärtust need ettevõtetele loovad. “Digitransformatsiooni kaudu luuakse kaasaegne ettevõte, kus kõik protsessid on digitaliseeritud. See tähendab, et info liigub digikanalites, seda saab kiirelt kasutada ja jälgida. Ühtlasi on inimese roll aina väiksem, kuna infot ei pea süsteemide vahel käsitsi liigutama ega lihtsaid sisestusi tegema. Ettevõtetel aitavad seda saavutada erinevad tehnoloogilised lahendused,” võtab ta keerulise termini lihtsalt kokku.
Ingrid selgitab, et digitransformatsiooni teenustel on mitu kasutegurit:
- ajavõit rutiinse ja lihtsa töö arvelt, sest andmete sisestus ja muutmine on automaatne;
- väiksem tööjõukulu protsesside haldamisele;
- efektiivsemad ja kiiremad protsessid.
Tänu sellele tõuseb ettevõtete kasumlikkus, kuna väiksema inimeste arvuga saavutatakse parem tulemus.
Äri digitaliseerimine ei ole mõeldud kitsale organisatsioonide ringile. Fujitsu digitransformatsiooni teenuseid kasutavad mitmesugused Eesti ettevõtted ja asutused. “Meie kliendid esindavad erinevaid valdkondi, näiteks Tallinna Ülikool ja TalTech, Põhja-Eesti Regionaalhaigla, omavalitsused ja vallad, aga ka erasektor keskmise suurusega tööstusettevõtete näol,” ütleb Ingrid.
Igal organisatsioonil on äriprotsessides oma iseärasused: mõnele sobib paremini standardne, mõnele spetsiifiline lahendus. Selleks tehaksegi kliendipõhiseid eriarendusi, et standardtoode äriprotsessidega sobituks. Ingrid toob esile kaks lähenemist toote kasutuselevõtul: “Valdav on, et standardtoode sobitatakse kliendi äriprotsessidega. See eeldab, et ettevõttel on oma äri jaoks parimad protsessid välja kujunenud. Kui klient aga leiab, et tema protsessid pole kõige efektiivsemad, saame need üle vaadata ja muudatusi soovitada, et need kohandada standardtarkvaraga sobivaks.”
Ingrid lisab, et on karjääri jooksul teinud palju põnevaid projekte, kuid eriliselt on meelde jäänud ettevõtted, kus digitaliseeritud äriprotsessid juba ideaalselt toimivad ja seda on rõõm näha.
Ingrid tõdeb, et eesrindliku digiriigina ei saa me loorberitele puhkama jääda. “Kuigi Eestil on tugev digiriigi maine, on selles juures veel väga palju õppida. Digiriigina peaksime kriitiliselt vaatama, mida teised teevad, sest teatud valdkondades jääme juba ajale jalgu. Fujitsu eeliseks on meie suur teadmistepagas väljaspool Eestit. Saame oma globaalse organisatsiooni kompetentse sisse tuua ja kohalikele ettevõtetele pakkuda. Hetkel on valdav teadmiste import, mis ei tähenda, et ühel hetkel ei võiks see muutuda,” möönab ta.
Ingrid räägib lähemalt ka Fujitsu teenuste tulevikust: “Parasjagu on meil töös mitmed tootearendused. Suurfirmadele tahame pakkuda SAP majandustarkvara ja arendada selleks välja oma juurutusmeeskonna. Soovime pakkuda erinevaid digitaalseid tehnoloogiaid, näiteks tarkvararoboteid, millega saab andmevoogusid automatiseerida. Samuti arendada low-code platvormi, mis võimaldab arendusi tavapärasest palju kiiremini teha.”
Peamise inspiratsiooni leiab Ingrid uutest põnevatest projektidest ja vaheldusrikkast tööst. “Töö sisu on hästi oluline ja huvitavad projektid panevad mu silma särama. See arendab mind ja hoiab teadmised värskena,” ütleb ta.
Selleks, et suure töömahuga toime tulla, tuleb kohati aeg maha võtta. Sportliku rutiini loomine on Ingridit aidanud: “Sportlik igapäevarutiin on tähtis, sest aitab pingeid maandada. Töö tuleb jätta tööaja sisse. Katsun sellest kinni pidada, kuigi alati pole see võimalik.”
Ingridil aitavad juhtme seinast välja tõmmata tema hobid. “Mind paelub mööbli restaureerimine ja käsitöö. Samuti teen palju sporti – mulle meeldib ujuda, rattaga sõita, talvel suusatada ja suvel rullsuusatada. Varane ärkamine, et hommikul enne tööd ujulas käia, pole mingi probleem. Vastupidi, see annab päevaks hea energiasüsti!” on Ingrid veendunud.