MEIE INIMESEDFujitsu Pärnu kontor 3 aastane

Fujitsu 3 aastat suvepealinnas

Fujitsu Pärnu kontor asub linna südames, kohe Port Arturite ja Bussijaama juures elegantses punastest käsitöötellistest ja suurte akendega Martensi ärimajas. Paremat asukohta oleks raske välja mõelda. Fujitsu jaoks on see üldine põhimõte, et kontorid oleksid ligipääsetavad ja nähtavad üle maailma.

Sobiva kontori leidmine ei olnud tegelikult lihtne, kuna kaasaegse töökeskkonnaga IT ettevõttele turvalist töökohta pakkuvat, piisavalt suurt ja vaba kontoripinda ei olnud mõni aasta tagasi Pärnus saadaval. Õnneks saadi info kohe, kui Martensi maja planeerima hakati.

 

Jaanuari alguses tähistas Pärnu kontor oma 3. sünnipäeva. Pärnu IT kasutajatoe osakond on rakuke ühest suuremast Service Desk tiimist, mille igapäevane töö tehakse ära kolmest linnast: Helsingist, Tallinnast ja Pärnust. Täna töötavad kontoris kaheksa agenti ja Process Controller.

 

Tallinnale on Pärnu lähedal ning kontorite vahel liikumine kas bussi või autoga mugav.

Suvel armastavad  kaugtööpäevi Pärnust teha ka Tallinna kolleegid.

Pärnu-kontor-Fujitsu
Fujitsu Pärnu meeskond

Elamise ja töötamise keskkonnana on Pärnu eelis see, et kõik vajalik on olemas ning käe ja jala juures. Päeva annab hõlpsalt jagada töö ja vaba aja tegevuste vahel, olgu selleks siis teatrisse, kontserdile, promenaadile liikuma, jõe äärde kohvitama või merele seilama minek.

 

Turismilinnana, kus inglise ja soome keelt oskavad paljud, oli Pärnu Fujitsut kõnetanud juba varem. 2016-2017 oli majanduskasvu periood ja ettevõtted laienesid kiiresti. Kui Tallinnas ja Tartus hakkas sobivaid kandidaate väheks jääma, tuli vaadata kaugemale. Tellitud tööturu-uuring andis kindlust, et tööjõudu peaks leidma ning 2. jaanuaril 2018 alustaski Pärnu kontoris tööd kuus inimest. Paar nädalat varem olid nad juba läbi teinud sisse-elamiskoolituse Tallinnas.

Ruta Roopere: „Kõige tähtsamad on ikkagi huvi, õppimisvõime ja tahe pakkuda suurepärast klienditeenindust. Kliendile ei helista mitte Exceli tabel, vaid inimene.“

Inimeste leidmisel toimisid tänuväärsete mentoritena Pärnu tööturul EAS’i Pärnu osakond ja Pärnu Töötukassa. Töötajate leidmine aga niisama lihtne ei olnudki, kuna inimesed, kes tunnevad end turismialal soome keeles kindlana, ei pruugi seda olla IT-valdkonnas.

 

Aga alustada on siiski võimalik, kui on olemas üks või teine oskus. Suur roll on niikuinii väljaõppel, sest igal kliendil on oma programmid ja protsessid. Pärnumaa Kutsehariduskeskuses  IT-süsteemide nooremspetsialistiks õppiv tubli noor agent sai küll soome keelest aru, aga ise suud lahti ei teinud, täna teenindab kõigil liinidel ja sellega läks vähem kui pool aastat. Mitmete agentide jaoks oli meie Pärnusse tulek ajendiks ja võimaluseks naaseda Soomest tagasi kodulinna.

 

„Kõige tähtsamad on ikkagi huvi, õppimisvõime ja tahe pakkuda suurepärast klienditeenindust. Kliendile ei helista mitte Exceli tabel, vaid inimene,“ ütleb Pärnu Team Manager Ruta Roopere. Teiseks suuremaks väljakutseks ongi arendada uute töötajate IT-oskused tasemele, kus nad end oma uues rollis kindlalt tunnevad. Alati on neid, kellel läheb see väga kiiresti ja sageli teevad nad ka Fujitsus kiiret karjääri.

Üks sellistest inimestest on Process Controller Katri Jürgenstein, kes täna vastutab Pärnu tiimi operatiivse tööjagamise ja tulemuste kvaliteedi eest.

Kolme aasta jooksul on Katri olnud mitmes erinevas rollis. Alustanud agendina, olnud paar kuud kliendihaldur ning teinud isegi koolipraktika Fujitsus.

 

Kui ta alustas agendina, õppis ta samal ajal ka raamatupidamist ning praktika sooritas Fujitsu finantsosakonnas. Kui see asuks Pärnus, siis mine tea, oleks ehk tänagi hoopis finantssuuna peal. Võimalusi Fujitsu siseselt liikuda on väga palju.

Fujitsu Process Controller Katri Jürgenstein

Tööle tulles oli aga temagi täiesti tavaline arvutikasutaja. Vaid valemite, Exceli ja personaliarvestusega oli olnud sügavam kokkupuude. „Hea, kui on tehnilisi oskusi, kuid olulisem on õppimistahe- ja kiirus. Alguses on ikka hirm ise teha, aga kui juhend on ees ja korra oled läbi teinud, siis juba sujub,“ lisab ta.

 

Katri on ka üks neist, kelle ratast tihti kontori koridoris parkimas näha saab. Möödunud aastal muidugi juhtus seda vähem. „Koroona-aasta näitas, et suudame reageerida erinevatele asjadele ja teenust on vajadusel võimalik pakkuda ka kodukontoritest töötades. Kui turismisektoril on töökoormus maas, siis Fujitsus on see tõusnud,“ ütleb Ruta Roopere.

 

Kolme aasta jooksul on toimunud mitmeid tiimi ühisüritusi vabas õhus. Enim on meelde jäänud SUP laudadega merel käik ja Tõnis Niinemetsa stand-up etenduse ühised naeruminutid. Pärnakad proovivad aktiivselt osaleda ka ühisüritustel Tallinna tiimiga.

 

Samuti on mõttes juba esimesele laevale, mis Soome läheb, piletid broneeritud. Pärnu liitus praeguse kliendi teenindamisega üle aasta tagasi ja et klient ja osa tiimi on Helsingis, on plaanis ka Process Controller’eid vahepeal mõneks päevaks roteerida. Siis aga tuli koroona ja ei saanud neid plaane kohe ellu viia. Kõigega saab hakkama ka virtuaalselt, kuid aeg-ajalt näost näkku suhtlemine ja koos mõtlemine loovad kindlasti lisaväärtust.

 

„Hetkel on põnev aeg, kuna klient on uue hanke välja kuulutanud ja on võimalik, et inimeste rollid muutuvad. Töö põhiolemus võib jääda samaks, aga kliendi asjades saame võib-olla vastutust rohkem juurde,“ ütleb Ruta Roopere.

 

See on ka üldisem trend: kui koostöö ja usaldus toimivad, annavad ka suured korporatsioonid sisse ostetud teenusepakkujale üha enam vastutust ja integreerivad ta oma keskkonda. Ja see toimib  mõlemapoolselt. Ka Fujitsu on ju korporatsioon, aga see ei takista otsesuhtlust.

 

Usalduskrediiti muidugi ühe päevaga ei teeni, küll aga on selle taga igapäevane töö. Viimase poole aasta jooksul on Pärnu-Tallinn-Helsingi tiimi puhul kliendi rahulolu mõõdik NPS (Net Promoter Score) olnud üle 80, mis on märkimisväärselt kõrge, lausa esmaklassiline number.

Uued postitused meie blogis