Foto: Fujitsu
Fujitsu ActivateNow 2020: kas küberturvalisus muutub arengu pidurdajaks?
John Swanson on oma karjääri jooksul saanud täita mitmeid infoturbealaseid rolle – nõustanud ja juhtinud mitmeid infoturbe projekte, seal hulgas olnud SOC (Security Operation Center) ja infoturbealane müügiinsener.
Fujitsus vastutab ta Põhja- ja Lääne-Euroopa regiooni küberturvalisuse portfelli eest, mille hulka kuuluvad hallatavad turvateenused ja konsultatsioonid. Ühtlasi juhib John kogu Fujitsu Global Delivery Center´i turvateenuste arendust.
See hõlmab laia valikut turvateenuseid nagu andmekaitse, ohu ja haavatavuse haldus, identiteedi ja juurdepääsu haldus, infrastruktuuri kaitse koos ohu tuvastuse, reageerimise ning orkestreerimisega.
Need teenused toetuvad laiemalt Fujitsu rakendustele ning mitme-pilve, tööjõu ja tööruumi ning võrguteenuste lahendustele.
John keskendub infoturbe ärilistele aspektidele ja sellele, kuidas Fujitsu aitab klientidel arendada oma organisatsioonides kaasaegseid infoturbevõimalusi.
ActivateNow üks sessioon käsitles küberturvalisuse võimalusi ja ohte teel “uue normaalsuse” poole.
Selles jagas oma tähelepanekuid John Swanson, Fujitsu NWE Turbeteenuste Juht.
Iga päev satuvad nii suured kui väikesed organisatsioonid mitmesuguste küberrünnakute ohvriks.
2020. aasta algusest saadik toimunud muutused ning digitaalse transformatsiooni kiire tempo on suurendanud võimalusi rünnakuteks ja organisatsioonid on muutunud nende suhtes kergemini haavatavaks.
See trend jätkub, sest püütakse kiiresti kohaneda uue normaalsusega ning ühtlasi viia ellu digitaliseerimise kavasid.
Information Systems Security Association (ISSA) ja Enterprice Strategy Group (ESG) poolt augustis läbi viidud uuringu kohaselt on 43% turvalisuste ekspertidest täheldanud rünnakute mõningast kasvu ja 20% kinnitavad rünnakute olulist kasvu.
Ründajate motiivid ja taktikad on muutunud.
COVID-i olukorda ära kasutades on küberkurjategijatel tekkinud ideaalne pinnas ettevõtete ründamiseks, andmete kompromiteerimiseks ning väljapressimiseks.
Pandeemia tõttu tuli töötajad viia ülikiiresti kaugtööle ja nüüd tuleb küsida, kas on ka paigas õiged turvalisuse kontrollid, kas on sisse seatud vajalik koolitus teadlikkuse tekitamiseks ja tõstmiseks, et töötada turvaliselt uues kaugtöö olukorras.
Riskid ulatuvad hoopis kaugemale küberteemadest.
Need puudutavad ettevõtete tegutsemisvõimet pikemas perspektiivis. Näeme, et klientide teenindamise viis väärtusahelates on muutunud.
Seetõttu tuleb teha muutusi ka oma tegevustes, mis puudutavad kolme võtmevaldkonda:
Kliendikogemus;
Töötaja töökogemus;
Igapäevased operatsioonid ja protsessid.