Silveri tööteel on olnud ootamatuid käänakuid, õppetunde ja palju kohtumisi huvitavate kaasteelistega. Enne Fujitsut jõudis ta proovida palju erinevaid ameteid: olnud turvamees Hawaiil, paigaldanud tänavakive ja töötanud ehitusel, sõitnud palgatöö kõrvalt Uberit, olnud toidukuller before it was cool, müünud telefoni teel madratseid ning töötanud maailma ühes suurimas konteinervedudega tegelevas ettevõttes erinevates rollides.
Silver: „Minu ülesanne on oma (t)ööpäev nii korraldada, et kliendid igas maailma otsas saaks võimalikult kiire lahenduse“
Silver, milline oli Sinu teekond Fujitsusse?
Mul on hästi meeles, et 2018. aasta suvi oli erakordselt palav ning mulle pakuti töökohta Fujitsu Supply Chain tiimis. Tööle asumine langes pea et päevapealt kokku isaks saamisega ning et minu esimene laps sündis enneaegsena, siis oli start Fujitsus päris kaootiline. Päevasel ajal oli mul vaja kiiresti kõik selgeks õppida enne, kui mentorid suvepuhkusele lähevad. Peale tööpäeva lõppu kiirustasin aga alati haigla intensiivi, kus ka tihti ööbisin nende paari hullumeelse kuu jooksul. Aga sain hakkama!
Millega tegelesid enne Fujitsusse jõudmist?
Enne Fujitsuga liitumist olin pikki aastaid ühes maailma suurimas konteinervedudega tegelevas ettevõttes. Alustasin tollideklaratsioonide ning arvete koostamise ja dispuutidega, jõudsin olla uue süsteemi arenduse juures Singapuris ning tegelesin tellimuste sisestamise ja haldamisega.
Üle kolme aasta olin uute töötajate õpetaja, usaldusisik ja esimene kontakt firmas. Ettevõtte kiire arengu tõttu liitus iga kahe nädala tagant klassitäis uusi töötajaid, kellele pidin selgeks õpetama süsteemide kasutamise põhitõed, klientide ja riikide spetsiifika, transpordi terminid jpm, et kahe nädala pärast oleksid nad valmis iseseisvalt tööd alustama.
Mida oled õppinud ja miks valisid just selle eriala?
Olen lõpetanud Tartu Ülikooli ajaloo- ja arheoloogiainstituudi ning keskendusin nii bakalaureuse- kui magistritöös migratsiooni uurimisele ajaloos. Valisin selle eriala, kuna mõtlesin siis diplomaatilisele karjäärile. Reisimine-rändamine, antropoloogia, rahvaste ajalugu, geograafia ja rahvusvahelised suhted pakuvad mulle huvi. Selleks hetkeks, kui kool sai lõpetatud, käis aga parasjagu koondamiste-kärpimiste laine ning seetõttu liikusin hoopis teise valdkonda.
Mis on sinu roll Fujitsus täna ja milliseid teenuseid Fujitsu klientidele pakud?
Olen Product Services Manager ehk Account Manager ja peamised ülesanded on toodete pakkumine, hinnastamine, transport, lao haldamine, tellimuste haldamine, süsteemi töös hoidmine ja uuendamine, kliendi päringutele vastamine. Kõik mida kliendil tuleb pähe küsida, seda ma ka üritan pakkuda, kui see vähegi äriliselt mõistlik on.
Millised on täna peamised tööülesanded? Milline näeb välja Sinu päev tööl?
Minu vastutada on laias laastus kõik, mis puudutab toodete tarnimist Soome suurklientidele: läbirääkimised mudelivaliku osas, hinnapakkumised, laoseisu ja tellimuste haldamine, transport sihtriiki ja dokumentatsioon.
Minu suurim hallatav klient tegutseb ligi 80 riigis üle maailma, mistõttu saabub mulle e-maile ööpäevaringselt ning mõnikord on vaja töötada ka hilisõhtul, et näiteks Kolumbia või Tšiili saadetised ikka kiirelt tollist läbi saaksid ning tollidokumendid korras oleks. Samuti esitan erinevaid nõudeid, kui saadetis on purunenud või kaduma läinud, mida samuti kahjuks aeg-ajalt ette tuleb.
Mida klient hindab kõige enam, on kiired ja otsekohesed lahendused, mistõttu olen nende jaoks suure osa ööpäevast olemas. Mõnikord vastan ka südaöösel või kell kuus hommikul, kui selleks tarvidus on.
Lisaks haldan meie enda tellimuste portaali tööd, et hinnad oleksid õiged ja integratsioonid eri süsteemide vahel toimiksid veatult. Olen kaasatud ka erinevatesse projektidesse. Kui näiteks klient ehitab uue kontori ja soovib selle sisustamist tehnikaga, siis aitan seda organiseerida ja varustajatega suhelda. Alati üritan kursis olla ka viimaste trendidega, mida uut võiks kliendile pakkuda.
Millised isikuomadused ja erialased oskused on Sinu töös kõige olulisemad?
Rahulik olek ja kannatlik meel, kuid samal ajal kiirus ning täpsus.
Samuti lubadustest kinnipidamine ja tühjade lubaduste mitte andmine ning viisakas ja diplomaatiline suhtlusstiil.
Oluline on ka laiema pildi nägemine ehk võime teha nii, et klient oleks õnnelik ja samal ajal ise kasumis olla.
Kas pigem on vaja ülevaadet paljudest erinevatest teemadest kui kitsamaid spetsialistiteadmisi?
Konkreetsel ametikohal on parem omada ülevaadet paljudest erinevatest teemadest. Mida rohkem erinevaid muutujaid oma võrrandisse suudad kaasata, seda parem. Peab oskama end ka kliendi kingadesse panna ja tema loogikast aru saada. Samuti peab meie pakutu olema kliendile äriliselt kasulik. See on üks Fujitsu eesmärkidest – aidata kaasa oma kliendi firmale ja selle arengule.
Kui Sul oleks üks supervõime, mis Sind su töö juures aitaks, siis mis see oleks ja miks?
Absoluutne mälu.
2020 ja 2021 algus on isikliku elu ja ka ühiskondlikus plaanis väga õpetlikud olnud.
Millised taipamised ja tarkuseterad Sa sellest spetsialisti ja inimesena kaasa võtad?
Esimene taipamine on see, et kodukontor lastega on võimalik, kuid raske.
Teine kogemus on see, et kodukontoriga olen kliendi ära hellitanud, sest arvuti on pidevalt käeulatuses ning kui on mõni kiireloomuline asi vaja ära teha, siis saab see tehtud. Pean hakkama mõtlema, kuidas klienti ümber kasvatama hakata. Eriti keeruline on see suure ajavahega riikide puhul.
Millega tegeled vabal ajal ja kuidas hoiad töö- ja eraelu tasakaalus?
Teen kodu- ja aiatöid, mängin lastega, seiklen ringi ja avastan uusi kohti. Töö- ja eraelu lahus hoidmine on paganama raske, aga kui naine teeb kurja häält siis on signaaliks, et on aeg tööpäev lõpetada.