Eestis on arvuti igapäevane töövahend rohkem kui poolte töötajate jaoks. Ja võib arvata, et neist enamusele on arvuti absoluutselt kriitilise tähtsusega tööriist – nende töö jääks tegemata, kui arvuti oleks rivist väljas. Seetõttu on loomulik, et arvutite töökorras hoidmine on äärmiselt oluline.
Mida see aga täpsemalt tähendab? Kes teab, kui palju detaile peab olema õigesti seadistatud ja sobivalt koos toimima, et töötajad igal hommikul saaksid tõrgeteta arvuti käivitada ja oma ülesannete juurde asuda? Kuni kõik on korras, tundub kasutajale, et see juhtub iseenesest, tajumata, et ka selleks pidi keegi midagi tegema.
Kuna info- ja kommunikatsioonitehnoloogia valdkond areneb ülikiiresti, ei ole kõigega võimalik enam kursis olla nö. silma nurgast ja möödaminnes. Ka ettevõtte enda IT juht või spetsialist ei jõua tihti ajaga sammu pidada. See pole etteheide, vaid uus reaalsus, sest arengut ja muutusi veavad eest maailma võimsaimad firmad oma kümnete tuhandete arendajatega. Ei maksa arvata, et üks inimene sinu ettevõttes peaks nüüd ise oskama palju rohkem või tegutsema kordades kiiremini.
Kui tuua paralleel autoga, siis mõned veel mäletavad, kuidas nädalavahetusel pereisa tegi Moskvitši kapoti lahti ja asus seda putitama. Või siis seadis masina pukkidele ja toimetas põhja all… Ta oskas ise kõike või küsis naabrimehelt nõu ja asjad saidki korda!
Nüüd viime auto teenindusse, kus ju töötavad spetsialistid, ja ei imesta üldse, kui mootori remondiks kaasatakse abi ühest kohast, värvimiseks teisest ja klaasitöödeks kolmandast kohast. Iga valdkond, iga detail nõuab oma spetsiifilisi oskusi ja vahendeid.
Tehnika on keerulisem, aga see pakub meile uskumatult palju rohkem võimalusi ja mugavusi ning meie nõudmised ongi suuremad.
Et rahuldada ettevõtete suurenenud nõudmisi arvutite abil tehtava töö tulemustele ning töötajate ootusi oma töövahendile, on abiks IT halduse teenus. Analoogiliselt kaasaegsele autoteenindusele, kasutatakse selle juures kitsa valdkonna oskusi ja teadmisi, et kokku panna laia vajaduste skaalat kattev teenus.
IT juhile on see teenus mitte ohtlik konkurent vaid väärt abiline, tema lisakäed ja –jalad, silmad ja kõrvad.